söndag 5 juni 2011



Helgen har i mångt och mycket handlat om att unna sig. Jag har ätit mig igenom lördag och söndag och det har varit mycket mumsigt på faten.
Till att börja med bjöds det på ettårskalas i Bagis. Siri-Lo var sitt vanliga glada jag, trots att det var stoj och stim i timmarna två. Det fanns muffins av alla sorter, Tom & Jerrykex och inte minst en stilig tårta med ett ensamt ljus. Lilla stumpan har blivit riktigt stor!
Ett barnkalas innebär allt som oftast även ballonger. Jag är och förblir paniskt rädd för just sådana. Det är ju inte det att jag är livrädd för själva ballongen utan det faktum att de när som helst, utan förvarning, kan smälla. Även lilla Siri-Lo hade ballonger på sitt kalas, det grusade min lugna tillvaro en aning. Jag fick handsvett varje gång någon liten barnhand gnisslade mot gummiytan med sina små kladdiga händer. När som helst kunde en nagel rispa hål och skapa skräck på Siri-Los ettårskalas.
Från och med nu ska jag alltid hävda att jag är latexallergiker så att jag slipper vistas i samma lokal som oberäkneliga ballonger.

Kvällningen fortsatte på inslagen bana med grillning och ett glas rött. En ljuvlig liten måltid som avrundades med rabarberpaj och vaniljvisp. Det gäller att ta ut svängarna rejält när man ändå är igång. Magen blev rund och god som en prostost.

Kanske var det lördagens unnande som gjorde det lite trögstartat på gymet i förmiddags. De första seten kändes nästan omöjliga att ta sig igenom, men sedan kom jag igång riktigt bra tycker jag. Jag var dessutom nästan helt själv på gymmet och det vet ni ju alla hur glad jag blir av en sådan sak.
Efter träningen bar det av till Hornstull och lunch med fröken S. Jag kan verkligen rekommendera nya Babel Deli mitt emot 7 Eleven i Hornstull. De har riktigt goda tallrikar med diverse libanesisk plockmat och goda röror. Jag blev åter proppans mätt och faktum är att det fortfarande sitter i denna sena afton.

Då ska vi se om jag kan sova lite också.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar