fredag 3 juni 2011



Sol från en klarblå himmel. Jag har inte gjort något enda vettigt idag. Bara tagit det lugnt och suttit med fötterna på bordet. Jag slank visserligen förbi gymmet en timma i förmiddags men det gick så lekande lätt att det knappt räknas.

Jag har åter läst några kapitel i Gösta Ekmans biografi. Det är så härligt när man finner tid och framförallt ro för läsning. Idag var en sådan dag och då är det extra skönt att sätta näsan i en så mysig bok som Göstas.
Jag är verkligen en periodare vad gäller böcker. Det kan gå månader utan att jag läser en rad skönlitterärt. Sommaren brukar oftast vara den tid på året då min läslust vaknar till liv igen. Än är den inte klarvaken, men jag hoppas lite på att den kommer att bli det.

Jag såg på nyheterna i morse att var femte 18-29-åring kan tänka sig att rösta på den politiker som erbjuder pengar eller annan gåva och att demokrati inte är så viktigt.
Jag blev alldeles häpen när jag hörde det. Det känns inte alls som en åsikt värdig 2011. Vi har alla suttit på första parkett under hela första delen av det här året och sett hur arabländernas folk protesterat och skapat upplopp i syfte att skapa just demokrati.

Förbryllad blev jag, och lite orolig av dagens rapport om svenska unga vuxna.

Därmed tackar jag för i afton!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar