torsdag 23 juni 2011



Efter jordens sämsta nattsömn har jag ändå lyckats ha en riktigt bra dag!
Jag begav mig till gymmet och småflirtade lite med redskapen en timma, det gick hyfsat under omständigheterna. Nu avstår jag alltså både från knäövningar och rena greppövningar, det var ju trist.

Förmiddagens hällregn avtog så småningom och jag begav mig iväg för ett sista försök att finna en liten shortsbyxa. Mina förväntningar var väldigt låga och jag tror kanske det var just därför jag hittade ett par som kändes helt ok. Jag provade och provade, svängde runt och speglade alla vinklar och vrår. Det resulterade i att jag faktiskt kunde se mig själv i denna lilla svarta byxa under sommaren. Jag ska erkänna, den känns inte helt perfekt, men efter tidigare praktnederlag på shortssidan får detta helt enkelt duga.

Fröken S hade hade gjort ännu en snygg tatuering idag och jag hämtade upp henne utanför Salong Betong för vidare färd mot Årsta och Palmyra, den bästa kebaben i stada. Jag beställde som vanligt en kycklingtallrik med deras ljuvliga smaksatta ris, att ta med. Och som vanligt blev det också mat över till ett helt kompani. Jag undrar ibland hur de får verksamheten att rulla runt när de öser ut så gigantiska portioner till ett rimligt pris. Det går bra för Palmyra, det är alltid mycket folk där när man kommer dit. Det är med all rätt de kan kosta på sig att ta fyra veckors semester, hela juli månad.

Det har varit en fin kväll, jag har skrattat mycket och det behövde jag idag. Ibland är det skönt att få umgås i sällskap där man är fullkomligt trygg, och bara vara. Småprata, titta lite på tv och småputtra över en kopp kaffe. Ikväll var en sådan kväll, det gjorde mig gott!

Nu ska jag åter försöka sova lite. Jag har haft extremt svårt att somna de senaste nätterna. Ikväll ska jag låtsas som det aldrig hänt och bara falla i sömn, om det går.

Imorgon, tidigt morgon mot Snickartorp!
Glad midsommar till er alla!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar