tisdag 21 juni 2011



Idag har det varit årets märkligaste väder. När jag klev ur bilen efter ett avslutat värv sken solen från en i det närmaste klarblå himmel. Fem minuter senare var det som att djävulen slet tag i träden här utanför. Det började storma och regna och det kom från ingenstans! Åskan mullrade och det small till rätt bra några gånger, jag var givetvis livrädd.
En halvtimma senare sken solen igen. Molnen svepte bort och det glittrade som silver i träden. Jag blev så tung i huvudet att jag somnade en stund på soffan och när jag vaknade öste regnet ner igen som om det inte fanns någon morgondag.

Idag gjorde jag ett tappert försök att jobba igen. Men jag ska vara ärlig, det gick inget vidare. Tummen gjorde sig påmind och jag hade svårt att genomföra dagens uppdrag. Jag måste ta det varligt framöver. Handkliniken hade inte tid för mig mig förrän nästa tisdag, så jag ska se om jag hittar något annat stöd utöver tejpningen tills dess.

Sommarsolståndet ägde rum idag kl 17.16. Längre än så här blir inte dagen. Nu sitter man ju här och hoppas lite på att midsommarvädret ska hålla också. Den sortens väder vi har haft idag duger inte. Det ska vara sol från en klarblå himmel, en ljum bris och 25 grader varmt. Alla ska vara glada och sillen ska smaka ljuvligt! Där går det inte att kompromissa, eller?
Meteorologerna har det nog inte så lätt dessa dagar. De förmedlar sin prognos med ett ansträngt leende, för de vet att de kommer att få sitta ensamma i personalmatsalen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar