tisdag 19 juli 2011



















Det är så underbart att vakna av solen som strilar in genom en lagom transparent rullgardin. Det är så underbart att få äta sina morgonmackor och dricka sitt kaffe ute. När solen är så stark i de morgontrötta ögonen att man måste kisa lite för att kunna härda ut. Så var det i morse. Fint som snus! Shortsväder redan från start.
Nu ska jag inte älta de där nedrans fönstrena mer för jag gav mig på det sista idag. Det är bara kittningen kvar och det händer under morgondagen om vädret åter är med mig.

Idag har det som sagt varit en ljuvlig dag, med undantag för ett par timmar efter tre. Det rusade in svarta moln och jag tror bestämt att jag hörde en åskknall också. Sedan vräkte regnet ner som på given signal. Jag befann mig då på jakt efter den ljuvligt fantastiska silvertejpen eller vävtejpen som mannen i butiken envisades med att kalla den. Det stod även på själva rullen att den hette så, så jag får väl ge mig. Vävtejpen ska användas till vattenpumpen som för andra året i rad trilskas på ett ovanligt oangenämt sätt. Vi får se om jag går i land med detta under morgondagen. Silvertejp, förlåt vävtejp brukar ju lösa det mesta.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar