torsdag 28 juli 2011



















Det har varit ännu en ljuvligt solig dag och dessutom riktigt varm. Det är underbart när luften är varm trots att solen går i moln en smula, när det är ljumma vindar som smeker skinnet för en gång skull. En sådan dag kan man ju knappast tillbringa på något annat ställe än nära vattnet.

Vi tillbringade dagen vid Söderbysjön, fröken H, Siri-Lo och jag. Det badades för fulla muggar och den som var modigast var den minsta av oss alla. Hon stegade helt orädd ut i böljan tills vattnet kröp upp över hakan. Jag vet inte om det var av oförstånd eller ren sommarglädje, men jag tror faktiskt att hon hade fortsatt att gå om jag inte hållit emot en aning.
Det fanns mycket vatten som skulle plaskas. Mycket sand som skulle kontrolleras av de små händerna. Många änder att beundra och många skvättande barn att förundras över.

Det blev en heldag ute i solen, med alla nödvändiga ingredienser. Kaffe med dopp, glass och litervis av vatten. Jag kan inte påstå att jag saknade något just då. En bra dag!

Alltså är det bara jag som sover så otroligt dåligt när det är så här varmt? Visserligen går fläkten på högvarv, men det räcker inte känns det som. Jag vaknar hela tiden och är varm som en spis. Funderar på att ta till drastiska åtgärder och börja sova på balkongen. 

Tills vidare önskar jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar