måndag 25 juli 2011



















Som jag har längtat efter det här lilla leendet i sommar! Det var fint att få krama om henne igen nu när familjen är tillbaka i stan. Det är märkligt vad tiden går fort när man har med små människor att göra. På bara de här veckorna har hon hunnit med att både växa och lära sig att gå. Det var på riktigt stadiga ben hon trippade runt i Bagis idag, underbart att se!

Idag har det åter varit en sådan där grådassig dag. Jag passade på att åka till Sickla och köpa en ny kortläsare. Är det bara jag som tycker att den sortens pryl håller alldeles för kort tid? Jag hanterar dem varsamt som små barn och ändå går de sönder hela tiden. Riktigt trist!

Idag har jag betalat mina räkningar och jag är förmodligen inte ensam om att tycka att det är en halvkul sysselsättning. Jag funderar på om man faktiskt skulle bli en lyckligare människa om man lät alla räkningar dras via autogiro. Då slapp man i alla fall att se eländet. Koll på sin ekonomi skulle man ju kunna ha ändå, men man slapp hela det energisugande projektet med att stjälpa ut pengar till höger och vänster, medan man ser sitt eget saldo bli mindre och mindre. Det tål verkligen att tänkas på.

Nåväl, imorgon sägs det bli vackert väder!
Tills dess godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar