fredag 1 juli 2011



Idag har det varit ett riktigt huvudvärksväder. Fröken S har berikat mitt ordförråd med munhåleväder som också på ett förträffligt sätt beskriver klimatet under dagen; kvavt och varmt. Jag tyckte knappt man kunde utföra någon rörelse idag utan att svetten lackade, riktigt oangenämt. Visserligen strök molnen förbi lite då och då på himlen idag men det var inte tillräckligt för att få den här lägenheten sval. Solen ligger på från tio på förmiddagen tills den går ner bakom husen vid tio på kvällen.

Idag fick jag nog av värmen och gjorde slag i saken och åkte iväg och köpte en fläkt. Rusta fick bli första anhalt och jag hade fått tips om en vindmaskin med roterande fläkthuvud och två hastigheter. Jag plockade åt mig den näst sista i sitt slag från hyllan. Passade på att få med mig ett balkongparasoll också tillsammans med en rulle c-vitaminer av blåbärssmak och en pumptvål. Lite polerpapper till Bettans framtida vaxningar fick också plats i korgen.

Det känns spännande att få blåsa igång en ljuv bris när jag så småningom ska försöka sova. Jag hoppas ju att det kommer att kännas lite som att somna på balkongen.

Godnatti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar