måndag 18 juli 2011



















Det gäller att arbeta medan handlädret håller. Efter ett par dagar höll det inte längre, det blir till att plåstra om sig. Jag som tyckte att jag var förutseende och tejpade mig, men det var tydligen inte tillräckligt.
Idag kom jag i allafall iväg och köpte lite nytt kitt. De två återstående stora fönstrena har fått sig en välbehövlig uppfräschning och nu är det bara att vänta ut torktiden. Linoljekitt tar en jäkla tid på sig att härda. Det blir ju aldrig riktigt hårt, men måste sluta klibba och det tar sina modiga dagar. Jag tror dessvärre inte att jag hinner med slutmålning innan det är dags att styra kosan mot huvudstaden igen. Jag får helt enkelt en bra anledning att åka hit igen innan semestern tar slut. Det känns skönt!

Jag provade att pumpa mormors gamla cykel igår för att se om den höll luften, det gjorde den inte. Det vore skönt att ha något annat fortskaffningsmedel här än bilen. Cykel är lagom, i synnerhet om den håller luften. Jag ska ta mig an slangen imorgon och risken är överhängande att jag köper en ny. Jag tror att den har stått lite för lång tid där ute i redskapsboden. Den tröttnade väl på att inte få bära sin cyklist över grusvägarna. Tröttnade på att stå inne i ett hörn utan uppmärksamhet. Vi borde brytt oss om den mer, då skulle vi sluppit nedrans pyspunka.

Nu ska jag ta mig an 20 Echinagarddroppar till.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar