onsdag 20 juli 2011



















Det har firats Margaretadagen idag, med tårta som sig bör.
Idag har gamla Bettan fått sig en ordentlig polish. Hon skiner som en rubin här utanför fönstret. Jag hade till och med köpt svart specialfärg till de svarta detaljerna på bilen. Handtag och lister hade fått gråa hår, men nu är det åter svarta som natten. Svart och rött passar så fint ihop, speciellt på gamla Bettan. Det tog sin lilla tid att få fason på henne eftersom det var ett tag sedan sist, men nu är hon åter röda blixten på E4:an.

Vattenpumpen. Vilket jäkla helvete! Det var grejandet med denna tingest som fick morfar att bryta nacken och som i sin tur fick honom att sitta där han sitter idag.
Idag var det min tur att ge mig på den. Jag hade laddat upp med VÄVtejp och fick så småningom rören på plats och kunde koppla samman dem med muttrarna som var stora som en knytnäve. För att få extra stabilitet virade jag sedan några varv med VÄVtejpen. Det satt som berget och jag lät meddela att det kanske skulle bli svårt att lossa det när hösten kom och allt ska plockas in för att inte frysa sönder.

Det jag trodde skulle hålla för evigt, höll i ungefär fem timmar. Trycket från vattnet hade fått muttrarna och VÄVtejpen att glida isär. Vattenpumpen har besegrat mig.

Nu ska jag sova.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar