tisdag 26 juli 2011

Det var härligt att ha hela idrottsplatsen för sig själv i morse. Folk orkar inte upp så tidigt när de har semester och sommarlov. Jag körde slut på mig själv idag och det var för en gång skull skönt att solen inte tittade ut framför molnen, jag blev varm i allafall.

Lagom till lunch mötte fröken H upp och vi tog en promenad till Sjöstaden där den lilla familjen blev komplett när fröken M anslöt i promenadstråket. Adidas-outleten fick sig ett besök och någon i sällskapet hittade ett par snygga skor att förgylla sensommaren och hösten med, grattis!

Eftersom de flesta caféer var stängda på vår promenadväg fick det duga fint med en GB Sandwich och en kall tetralatte. Det där kaffet lät ju föga glamoröst men ni vet en sån där liten 3,5 dl arlalatte med skruvkork. Jag hade aldrig smakat den tidigare, men den var faktiskt helt ok. Trots att innehållsförteckningen visade att den bara innehöll 0,6 % kaffearom. Resten var mjölk och socker, intressant. 
På tal om att känna sig lite lurad. När jag var i sommarstugan drack jag en dryck som hette Fruktdryck med Hallon och Rabarbersmak. När jag tittade lite närmare på innehållsförteckningen fick jag veta att 13,9 % var päronjuice. Det som sedan smaksatte hela drycken och gav den dess namn, hallon och rabarber var 1 % respektive 0,1 % av dryckens hela volym. Så atteh.

Nu ska jag smörja in mig med Zon.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar