fredag 29 juli 2011


















Idag drack jag morgonkaffet medan regnet strilade utanför fönstret. Men friska vindar gjorde att gråvädret drog bort och det sprack åter upp till en rätt fin dag, åtminstone varm. Jag passade på att träna lite på morgonen och sedan väntade tvättstugan på mig. 

Jag förstår egentligen inte varför jag tycker det är så bekymmersamt att tvätta? Det är ju egentligen väldigt kort tid man spenderar i denna renlighetsinrättning. Tvätten sköter ju sig i det närmaste själv om man bortser från själva upphängningen och själva inknökandet i maskinen. Och varför heter det tvättSTUGA? Vår tvättstuga är allt annat än en hemtrevlig och gemytlig liten stuga. Det står två gamla Mielemaskiner, en torktumlare och ett mycket effektivt torkskåp. Någon stuga är det inte i den bemärkelsen tycker jag. Nåväl, rent blev det och jag ska ta mig an vikningen imorgon.

Eftermiddagen och början av kvällningen tillbringades med en rejäl och välsmakande pastasallad och kyckling på Södermalm. Fröken K mötte upp efter jobbet och det talades om ditt och datt. Det ska erkännas att det blev en del träningsprat. Men om det är någon man ska dela den sortens intresse med så är det ju fröken K, hon kan det mesta om den denna begivenheter.

Ikväll har jag försökt att dricka mycket vatten. Det gjorde jag förvisso igår också men alldeles för mycket precis innan jag skulle sova. Det resulterade i att jag vävde in panikartade försök att hitta toaletter i mina drömmar. Tillslut vaknade jag ju av att blåsan höll på att explodera. 
Ikväll har jag alltså försökt att portionera ut det på ett bättre sätt. När det är så här varmt och när jag tränar så pass hårt, förlorar jag nog mer vätska än jag anar, det ska jag få rätsida på tänkte jag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar