onsdag 27 juli 2011



















Idag vaknade jag till sol, det var härligt!
Jag åkte in ganska tidigt till Hornstull för att fixa några saker på min vaktmästarrunda. Det gick som smort och jag var tillbaka här hemma redan halv tio. Då snörde jag på mig skorna och tog en sväng bort till idrottsplatsen igen. Det är roligt att träna ute när solen gassar och vattenflaskan är full.

Lagom till lunch bryggde jag kaffe och gjorde en liten matsäck som jag tog med mig ut i solen. Jag låg och filosoferade där på filten och började tänka på att jag verkligen inte varit bortskämd med sådana här dagar den här sommaren. Jag kanske legat på den där filten i solen högst 7 dagar hittills. Det känns lite tycker jag, men det kanske är detta som kallas hederlig svensk sommar.

När kvällningen närmade sig begav jag mig åter till Hornstull för att släppa in långväga gäster som skulle hyra en väns lägenhet. Jag mötte upp dem utanför tunnelbanan och i ett litet lämmeltåg gick vi sedan med stora resväskor på hjul till deras tillfälliga hem. De såg ut att trivas redan från start och lade sig bekvämt tillrätta i soffan. Jag antar att de var rejält trötta efter närmare ett helt dygns resa. Nu håller vi tummarna för att de tillfälliga gästerna får bra väder här i huvudstaden.

Väl hemkommen började jag med maten, men jag hann inte så långt i dessa förberedelser. Fröken M ringde och hade nödläge. Frugan hade fått ett hål i foten som inte ville sluta blöda. Det är i sådana lägen som gamla Bettan blir Röda blixten. Vi åkte till närakuten i Skanstull och där fick farbror doktorn tillslut stopp på blödningen och vi kunde återvända till Bagis med foten i en påse. Ja, den satt kvar på benet för bövelen.

Hemma väntade köttfärslimpan snällt på spisen.
Nu väntar kudden!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar