lördag 30 juli 2011



















Ni vet när man flugit långt och suttit i ett väl ventilerat och svalt plan under flera timmar. Och sedan tar det där första steget ut på flygplanstrappan i ett varmt land. Kan ni känna hur det känns? Exakt detta upplevde jag idag när jag handlat på Citygross och steg ut genom dörrarna mot parkeringen.
Värmen, ja för att inte säga hettan, slog emot mig. Det kändes exotiskt en kort stund. Hade jag blundat och låtsats att skramlet från kundvagnen istället var ljudet från bagagevagnarna, så var det bara lukten från flygbränsle som fattades för att jag skulle ha stått där i mitt semesterparadis, med en månad framför mig av sol och bad.  

Efter den här sommaren får man vara nöjd med det lilla, en het dag utanför dörrarna på Citygross kan vara nog så exotisk. Efter en sådan här sommar måste man troligtvis också göra verklighet av sina resedrömmar när hösten övergår i vinter, det är ett som är säkert.

Fläkt på.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar