tisdag 5 juli 2011



Idag var det tungt, tungt på gymmet, lite som ett skämt nästan. Och vad lär man sig av detta? Note to self: Ät inte två kilo fet mat dagen före förmiddagsträning. Jag höll på allvar på att kräkas. Det ska jag inte göra om.
Idag provade jag lite ben och knäövningar igen, så får vi se hur det går framöver. Jag kände i alla fall att jag har hållit upp tillräckligt länge för att inte ha ont eller känna obehag när jag idag smygstartade igen. Nu ska jag vara försiktig, jag lovar.

Idag har jag dragit på mig vaktmästarbyxan och åkt varvet runt. Jag började i Bagis där jag hämtade upp tidningen. Fortsatte vidare mot Gröndal där blommorna skulle få sig en tilltittning och påfyllning, för att sedan smyga förbi Hornstull där post och blomster fick min uppmärksamhet och varma hand. Jag avslutade sedan med att dela ut post till vännen från Köpenhamn som var på besök i stan. En ganska trevlig runda och du frågar mig.

Kvällningen summerades på Metargatan och fröken R. En bulgursallad slank ner i magen och det var efterlängtat, jag var hungrig som en varg! Vaktmästarrundan tog på krafterna tydligen. Jag passade på att köpa en liten, välkommen-till-jorden-present till nykomligen Ekam. Visserligen på tok för sent, men det är kanske tanken som räknas. Jag vet ju att han inte är mer än tre månader gammal och tyckte kläderna jag köpte var pyttepyttesmå, ändå var det som att han hade kunnat simma i dem. Nåväl, barn växer fort tack och lov, till hösten sitter de som ett andra skinn, det är jag säker på!

Nu ska jag dra mig tillbaka.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar