söndag 31 juli 2011



















Idag gallrade jag ur oreganon på balkongen. Den hade gått i blom och behövde få sig en ordentlig uppsnofsning. Visserligen är det vackert och doftar ljuvligt från de små rosa blommorna, men smaken på själva oreganon blir lidande när blommorna tittar fram. Det är kanske larvigt, men två nyskördade små buketter oregano kan göra mig väldigt glad. 

Idag har varit en sådan där dag som dyker upp lite då och då, jag har inte gjort något särskilt alls och idag tror jag faktiskt att jag har kunnat njuta av det också. Lite sol, några koppar kaffe och Sommar i P1 i öronen. En aning träning och lite god mat, en bra söndag. Det behövs egentligen inte mer än så.

Nu ska jag slänga ett öga på Crossfit Games innan jag så småningom möter kudden. Crossfit Games som efter avslutade tävlingar korat "The fittest on Earth". Då vet man att man är ganska vältränad. Passen som deltagarna i Crossfit Games utför är i det närmaste helt övermänskliga, så om man går igenom dem och tillslut får guldmedaljen runt halsen kan jag faktiskt hålla med om att man är "The fittest on Earth". 

Jag önskar nu godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar