torsdag 14 juli 2011



















Så här trött blev jag av första dagens övning på mitt femdagarsschema. Vid första anblicken var jag helt ärligt lite osäker på om jag skulle orka genomföra den. Så det faktum att jag faktiskt gjorde det, gör mig ganska nöjd. Men visst, det finns mycket att jobba på. Jag ska inte skylla på något alls, men det faktum att jag har ett brutet båtben var väl inte optimalt.

Nåväl, det har varit en dag fylld av busväder. Från lunch och framåt har regnet formligen vräkt ner från en skokartongsgrå himmel. Kvicksilvret har inte orkat upp längre än till 13 grader och det känns som att det småländska höglandet kanske inte har visat sig från sin bästa sida. 
Det gör väl i och för sig ingenting om det nu inte vore så att jag satt här och väntade på att få börja kitta och måla fönster. Just för den saken skull måste vädret faktiskt göra en uppryckning. Hela norrsidan på huset står och väntar på min varsamma hand och det mjuka linoljekittet. Tre spröjsade fönster med totalt 15 rutor, som ska piffas till. Så solen får faktiskt anstränga sig lite de närmsta dagarna!

Imorgon är det nya tag. Ska det fortsätta så här så måste jag helt enkelt trotsa dropparna och ge mig upp och rensa stuprännorna. Det är verkligen välbehövligt och märks inte minst nu när regnet tar i och forsar på bläcken.
 
Nu ska jag ta igen mig en stund.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar