onsdag 6 juli 2011



Idag har solen skinit på oss igen, underbart! Jag plockade ihop en liten picknick och gav mig iväg för att möta dagen under den blå himlen. Hellasgården skulle bli min destination hade jag tänkt. Jag har ju aldrig varit där så det kunde vara på tiden. Jag kom dit, men insåg snart att jag varken skulle komma att hitta en plats i solen bland allt folk än mindre våga doppa mig i det svarta sjövattnet. Vad göra?
Jag åkte helt sonika tillbaka till mitt lilla poolbad här runt hörnet. Borta bra men hemma bäst! Jag fick bästa platsen en bit från stojet och stimmet vid poolen. Där låg jag och filosoferade och läste och drack kaffe hela eftermiddagen. Jag säger då det.
Blir det finväder imorgon, ska jag se till att smörja in mig lite bättre, det svider en aning mitt på ryggen. Det är svårt att nå med solkrämen där, allena.

Kvällningen tillbringades i Hornstull. Vaktmästarbyxorna satt åter på och jag satt iklädd dem och tittade på fotbollsmatchen mellan Sverige och USA. Riktigt roligt att Sverige nu tagit sig till kvartsfinal för egen maskin. Jag tror alldeles säkert att de svenska damerna kan rappa till Australien och ta sig vidare ytterligare ett steg.

Väl hemkommen i afton kände jag hur det luktade fränt av plast. Ni vet hur det luktar när plast brinner? Så luktade det. Klart man blir lite orolig och tänker att man glömt en platta eller kaffebryggaren på eller liknande. Men när jag sniffat mig runt på alla tänkbara platser i lägenheten kunde jag utesluta att det var i min lägenhet det luktade. Jag öppnade balkongdörren och kände att stanken kom utifrån. Eftersom jag är nyfiken i en strut tog jag även en titt ut genom köksfönstret och såg hur det brann i grannhuset. Det kändes riktigt obehagligt! Brandkåren var redan på plats och släckte när jag fick syn på det.
Jag känner verkligen med dem som bodde där. Jag vet ju inte hur det gick med dem eller om de ens var hemma, men det måste vara fruktansvärt vilket som. Att ha semester och kanske vara bortrest och inte ha något att komma hem till, eller att befinna sig mitt i eldhavet. Usch stackars!

Nu ska fälla in vingarna
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar