lördag 16 juli 2011



















Det blev en tidig frukost. Dag två av mitt nya träningsschema skulle avverkas och det skulle gå av stapeln vid Hults fotbollsplan Nytomtavallen. Hur det gick är det få förunnat att veta.

Väl tillbaka började arbetet med de omtalade fönstrena. Meteorologerna hade lovat mig sol och visst fanns den väl där bakom molnen någonstans. Ska jag vara helt ärlig tittade den fram lite då och då, men någon het högsommardag var det inte tal om. Jag fick helt enkelt vara nöjd med att det inte regnade på mig där jag stod och pillade bort kitt och slipade karmar. Fem fönster var målet för dagen, fem fönster lyftes också ner från sin plats. 
Lagom till eftermiddagskaffet hade jag samlat på mig en blåsa i handflatan och en svullen tumme. Men vem kan vila när meteorologen åter hojtar regnområde. Jag var helt enkelt tvungen att bli klar med skapandet idag, så att grundfärgen kunde strykas på och hinna bli övermålningsbar tills imorgon bitti. Ett fönster återstod när jag gjorde ett litet avbrott för grillning och tillhörande efterrätt i form av hallon, smultorn och jordgubbar. Sämre kan man ju ha det. 

Jag lyckades faktisk bli klar med målningen lagom till solnedgången. Tack och lov för det! Imorgon blir det nya tag. Då ska kittsträngarna yra här på udden.

Jag passade på att ta en roddtur med mor nu i afton. Sjön låg spegelblank och himlen var djupröd. Det hängde en fantastisk måne strax över trädtopparna och den var rund och gul som en prostost. Så fick jag svaret på varför jag legat och snurrat i lakanet de senaste nätterna. Drak-Ulla sliter och drar i mig.

Nu kryper jag till sängs.
Godnatt önskar Drak-Ulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar